Generálka pokračuje

Autor: krf; e-mail: f-kriz@email.cz

Ferenc zajel ve středu do HK pro kliku. Stála 1200,- kč se slovy mistra "Byl v háji čep na jedný ojnici, středový čep, ojniční lo?iska a futra." ferenc nakoupil je?tě sadu jehliček a s úsměvem odjel do Třebechovic pro válce... Tam zaplatil 1150,- , vyfasoval krou?ky, písty, pojistky a čepy (a válce samozřejmně - pozn.red) a jak se valit fávem ku domovu. Je?tě ten den začal narazil za tepla nová lo?iska NSK, za tepla nacpal kliku silou dlaně, odmastil a sbouchnul kártry k sobě. Jedinou mochou bylo vysypaný lehjový lo?isko předlohy a to se blbečkovi do horkého karteru blbě ládovalo z5 a důle?itá byla oprava slícování kanálků na mazání středu
(! blbec zjistil, ?e kdy? nastaví to ono čelo, co dr?í lo?iska tak jak má s pomocí zářezu v labirintu, mazací kanálky k lo?iskům jsou zakrité, tak?e do labirintu udělal nový zářes, čelo natočil, aby to sedělo a se?rouboval !)
. Dal?í zkládání byla rutina, jen se naskytl men?í problém s řadící hřídelí, která ne?la opravit, tak ji Ferenc objednal ze skladu. Písty nechal prohřát v troubě, aby viděl, jak se budou chovat a proměřil roztahování (30 min při 150°C = 2 setiny milimetru, co? je dost a to sou ty kvalitný český... blbeček by chtěl vidět ty polský nebo maďarský). Nasadit jehličky do vazelíny ?lo snadno, nalisovat čepy se hned poprvé nepodařilo a bronzová trubička, kterou si ferenc pomáhal, se jaksi odporoučela do nebes a vypadala jako howno rozjetý kolečkem a tak na?el blbeček jinej způsob pomocí svěrky a ?roubu M8.
Nasadit válce u? byla banalita, ale před nasazením srazil hrany v?ech kanálů ve válci. Franta jen musel opravit vyúhlování ojnic kladívkem (to znamená, aby se písty nervali k jedný straně válce, ale byli volně) a papírové těsnění pod válce, který vypadalo, ?e ho vyřezává vietnamčík v kadibudce při světle svíčky. Jako poslední nasadil a dotáhl přírubu a dotáhl hlavy tak na moment akorát.
Blbečer si vzpoměl, ?e v rusku se motory zabíhali nejdřív na studeno pomocí jiné síly. Tak začal otáčet motorem. Vydr?el to asi půl hodiny a bylo to znát... ze začínajícího ?krábání se teď ozývá jen ?oupání a motor se otáčí oproti začátku lehce.

kompletní generálka trvala Blbečlovi cca 10 dní i s čekáním na výbrus a kliku a stála ho nespočet milionů nervů a peněz :-)


Zdroj: http://krf.borec.cz