Generální oprava

Autor: krf; e-mail: f-kriz@email.cz

Ferencovi se na krucemburku vysypal motor skoro do klína. Jal se tedy práce a začal postupně sundávat co se dalo. Vyrobil stahováky z jeklu, třech ?roubů a matky nebylo zas ani tak slo?ité, tak by to snad zvládla ka?dá Anča od nádobí. Povolit půlky (karteru samo - pozn. red.) ?lo samo, jen sundat primární kolečko byl sajgon, u kterýho blbeček nadával jako krakono? a pálil mozkový buňky vysokým krevním tlakem. Oddělávat kartery ?lo, pomohlo jen kladívko nacpaný mezi dva ?tefty a u? to za častého lupání ?lo jako po másle. Obě dvě.
Po rozdělání koukal blbeček do motoru jako opice na rozjetej banán a nechápal, kde se v převodovce vzal ?roub i s podlo?kou :-) a taky ho zaujala rozdrbnutá hřídel řazení... Jinak v?e podle očekávání...

výpis poruch , co blbeček na?el po demontage:

Neskutečně velký vůle na pístních čepech
Skoro ulomená druhá hřídel řazení
Vytahaný primární řetěz
Neznámý ?roubek s podlo?kou v motoru
Zadřené lo?isko výstupního hřídele
Zničený středový labirint + lo?iska
Pravý válec opotřebovaný o 0,5mm víc ne? levý
Hromady uvolněného silikonu v celém motoru
Nelícující kanálky mazání středu
Nepopsatelná ?pína ve formě oleje a karbonu


Opravit se dala celá klikovka, na střed při?li kvalitní Japonská lo?iska NSK C4! (á 250kč/ks). Válce ?li so brusírny s přáním o 50tinu volněj?í výbrus (blbeček nechce 10x přidřít ne? si to sedne) + český písty a do kartérů na místo nejnamáhaněj?ích lo?isek příjdou opět NSK ale C3 (na primární straně a výstupní hřídeli) jinak asi SKF C3.
Blbeček u? jen čeká na peníze aby mohl kompletovat...


Zdroj: http://krf.borec.cz