Autor: krf; e-mail: f-kriz@email.cz
Ferenc sehnal za "hubičku" karburátor Jikov SEDR z jednoho schnilýho odstavenýho warana. Proto se pro montá? rozhodl behem chvíle. Sundal starý karb BVF 40F11 i s přírubou a nahradil ho Jikovem SEDRem. S tim samozřejmně spojená výmena hadic a hrnců sání. Blbečkovi se hodila hadice z Avie (89kč). Start motoru trval asi minutu, co? blbečka zará?elo, pak motor vyletěl do neskutečnách otáček a ferenc s hlavou strčenou u větráku za neskutečnáho řvu a smradu ladil volnoběh. Sku?ební jízda 10Km připravila blbečka o 5 litrů naturálu, co? debila zarazilo, ale nárůst výkonu byl neskutečný. Hrabal i za dva :-) Franta tedy nav?tívil prodejnu ND na ?kodu :-) koupil gumičky a těsnění, JIKOV rozdělal, vyčistil, seřídil hladinu a vyměnil těsnící elementy. Teď blbečkův Wartburg jezdí, smrdí, hulí a ?ere i se seřízeným karbem, ale dávat tam znovu z5 německej karb BVF Ferenc nechce, proto?e doufá, ?e si najde čas a poladí to do ekonomicka...
Soupis nevýhod českého karbu JIKOV SEDR oproti karbu BVF 40F11: neseříditelný volnoběh, sitičem nejde uchlastat motor, pro lep?í start, víc to asi papá a jako celek je to slo?itěj?í. Jediná výhoda je ?e to líp jede a svíčky spou cihlové...
Zdroj: http://krf.borec.cz